Zahvaljujući savremenoj tehnologiji i inovativnoj recepturi, implementiranim sistemima za upravljanje proizvodnjom i kontrolu kvaliteta, fabrika Agrinatura iz Hadžića je u proteklih sedam godina postala, ne samo bosanskohercegovački, nego i regionalni lider u segmentu proizvodnje pelentirane hrane za ribe pse i mačke.
Savremena proizvodna linija i primjena inovativne tehnologije ekstrudiranja (proces kojim se navlaženi, ekspanzivni, skrobni i/ili proteinski materijal plastificira i kuha u cijevi kombinovanim djelovanjem vlage, pritiska, temperature), omogućavaju veliki stepen automatizacije posla, koji primjenom receptura razvijenih u saradnji sa švicarskim norveškim i njemačkim stručnjacima, vodi do vrhunskih proizvoda.
- Mi smo sa radom krenuli 2014. godine, fabrika se prije ovoga bavila informacionim tehnologijama. Na jednom sajmu smo se odlučili baš za ovu proizvodnju gdje smo vidjeli prezentaciju ove opreme. Tako da nam se proces ekstrudiranja koji mi radimo činio veoma interesantan i okrenuli smo se ka tome – rekla je za Federalnu televiziju magistar poljoprivrede Edina Grabovica.
Ona je također dodala da su jedini u Bosni i Hercegovini i u regionu, koji se bave ekstrudiranjem hrane za kućne ljubimce, pse ribe i mačke.
- Naš najbolji kvalitet postižemo najvalitetnijom opremom švicarske proizvodnje i najkvalitetnijih sirovina, koje kupujemo na našem području: animalne sirovine, žitarice, rižu, krompirove pahuljice, graškov škrob, graškov protein. Sve što ne možemo naći ovdje uvozimo s vana; riblje brašno, riblje ulje, premiksi i ostalo. To su uvijek najkvalitetnije i nasvježije sirovine – dodala je Grabovica.
Edina je dodala još i da su pod veterinarskim nadzorom 24 sata, te da je sve pod strogom kontrolom.
Unapređenje postojećih i razvoj novih proizvoda u Agrinaturi, predstavlja kontinuiran proces koji stručnjaci neprestano nastoje uskladiti sa promjenama.
- Treba puno truda i rada, mi radimo 24 sata dnevno. U kontaktu smo sa svim našim kupcima. Prije svakog našeg novog proizvoda mi radimo na novim sirovinama, na razvoju, ta testiranju hrane. Prvo radimo testnu proizvodnju, pa tek onda ide u prodaju. Ukoliko prođe testna proizvodnja, proizvod se plasira na tržište. Najbitniji je kvalitet.
Hrana za ribe
Bosanskohercegovačka ribogojilišta svoju proizvodnju uglavnom baziraju na ekstrudiranoj ribljoj hrani iz uvoza.
- Jako je teško biti konkurent cijenovno velikim proizvođačima, međutim, mi idemo sa kvalitetom. Za pastrmku i šarana radimo na našem području, a radili smo izvoz za morske ribe, oradu i brancin u Albaniju i u Austriju.
Izvoz hrane na inostrano tržište
Obzirom da tržište opreme i hrane za kućne ljubimce, u razvijenim zemljama ima veliki značaj, u Agrinaturi su još od osnivanja počeli razmišljati o izvoznim aranžmanima. Implementacijom ISO 9001 i HACCAP standarda stvorili su uslove za izlazak na inostrano tržište, i veću iskorištenost instaliranih proizvodnih kapaciteta.
- Kompanija Agrinatura u ovom trenutku ima kapacitet od nekih 90 do 100 tona dnevno, radimo u tri smjene. Taj kapacitet isključivo zavisi od vrste i tipa hrane koja se radi, te od pakovanja koja koristimo. Kompletna fabrika je projektovana za taj kapacitet, jer cilj nam nije bila samo BiH. Oko 35 posto ukupne proizvodnje plasiramo na BiH tržište. Kad govorim o domaćem tržištu, pored svog brenda, koji proizvodimo i prodajemo, radimo i proizvodnju privatnih marki, za Bingo, te hranu Monami i Fortunu – kazao je direktor prodaje Adnan Brodović.
„Naš je cilj jasan: postati jedna od najjačih kompanija u Evropi“
Brodović još dodaje i da je van BiH hrana za kućne ljubimce jedna ogromna grana, rasprostranjena je i napreduje svaki dan.
- Mi radimo i vodimo računa o ambalaži i koristimo najnovije trendove, kao što su samostojeće vrećice, vrećice koje imaju zip, vrećice koje su matirane, lakirane. Pored Bosne i Hercegovine našu hranu možete naći i u državama kao što su: Maroko, Italija, Njemačka, Austrija, Slovenija, Hrvatska, Mađarska, Srbija, Crna Gora, Makedonija, Kosovo, Albanija, Ukrajina, Bjelorusija, Bugarska,Grčka i Izrael. A privodimo kraju i pregovore sa Rusijom. Naši su planovi jasni, naš je cilj postati jedna od najjačih kompanija u Evropi – rekao je Brodović.
Iako je koronavirus uticao na promjene tržišta opreme i hrane za kućne ljubimce, u Agrinaturi ipak ne namjeravaju usporiti. Kontinuiranim učešćem na vodećem svjetskom sajmu industrije za kućne ljubimce, nastavljaju put ka evropskim kupcima, a biorazgradivi organski pijesak za mace, proizveden na bazi žitarica samo je jedan od proizvoda sa kojima se ove godine, ukoliko pandemija dozvoli namjeravaju predstaviti u Ninbergu.